سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُبه نام او که خورشید طلایی را آفرید تا آسمان آبی تیره و تار نماند! سلام به همه ی شما عزیزان. از همتون ممنونم که به تنهای منم سر زدید. باید بگم که این وب را فقط به یک دلیل ساختم اون هم این که حرف دلم را بهتون بزنم. البته نه فقط حرف دلم بلکه دوست دارم هر مطلب جالبی پیدا کردم بنویسم!!!!!! هر انتقاد و پیشنهادی دارید رو هم در بخش نظراتت بنویسید. در پایان هم باید بگم که با نظر دادنتون خوشحالم کنید.البته بهتره که نظراتتون در مورد وبلاگم باشه!!! و چه زیباست که باز میگویم من طلا می مانم... اشک مهمان دلم می گردد سفرش از ته دل تا کف دست ... چه کسی میداند؛ باز شاید سفری در پیش است ... و تمامی غزلهای جهان کاروانی شده اند ... ساربانش غم و صبر . . . . . سفر کردی غروبی از کنارم... تو را ای کاش میشد ، باز دارم... تو میگفتی که می آیی دوباره... از آن روز دائما چشم انتظارم... . . . . . . تقسیم میکنم . . . سهم روزهای آینده ام را … یا در کنار تو یا در یاد تو … . . . . . . ساده می گویم عزیزم دل بریدن ساده نیست..... چشمهای مهربانت را ندیدن ساده نیست..... از زمان رفتنت خورشید را گم کرده ام..... ناله های ابر را هر شب شنیدن ساده نیست. . . . . . . .با هرکه نشستیم ، دل از او نشکستیم بر جام می و می کده ، مردانه نشستیم هرچند که این جام پر از جور و جفا بود خوردیم ولی حرمت ساقی نشکستیم . . . . . .در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد . . . . . . .عشق، تصمیم قشنگی ست، بیا عاشق شو نه اگر قلب تو سنگی ست، بیا عاشق شو آسمان زیر پروبال نگاهت آبی ست شوق پرواز تو رنگی ست، بیا عاشق شو
پیوندها
لوگو
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُبه نام او که خورشید طلایی را آفرید تا آسمان آبی تیره و تار نماند!





سلام به همه ی شما عزیزان.

از همتون ممنونم که به تنهای منم سر زدید.

باید بگم که این وب را فقط به یک دلیل ساختم اون هم این که حرف دلم را بهتون بزنم.

البته نه فقط حرف دلم بلکه دوست دارم هر مطلب جالبی پیدا کردم بنویسم!!!!!!

هر انتقاد و پیشنهادی دارید رو هم در بخش نظراتت بنویسید.


در پایان هم باید بگم که با نظر دادنتون خوشحالم کنید.البته بهتره که نظراتتون در مورد وبلاگم باشه!!!




و چه زیباست که باز میگویم

من طلا می مانم...

اشک مهمان دلم می گردد 

سفرش از ته دل تا کف دست ...

چه کسی میداند؛

باز شاید سفری در پیش است ...

و تمامی غزلهای جهان 

کاروانی شده اند ...

ساربانش غم و صبر .
.
.
.
.
سفر کردی غروبی از کنارم...

تو را ای کاش میشد ، باز دارم...

تو میگفتی که می آیی دوباره...

از آن روز دائما چشم انتظارم...
.
.
.
.
.
.
تقسیم میکنم . . . 

سهم روزهای آینده ام را …

یا در کنار تو یا در یاد تو …
.
.
.
.
.
.
ساده می گویم عزیزم دل بریدن ساده نیست.....


چشمهای مهربانت را ندیدن ساده نیست.....


از زمان رفتنت خورشید را گم کرده ام.....


ناله های ابر را هر شب شنیدن ساده نیست. . . . 

.
.
.
.با هرکه نشستیم ، دل از او نشکستیم

بر جام می و می کده ، مردانه نشستیم

هرچند که این جام پر از جور و جفا بود

خوردیم ولی حرمت ساقی نشکستیم . . .
.
.
.در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد . . .
.
.
.
.عشق، تصمیم قشنگی ست، بیا عاشق شو

نه اگر قلب تو سنگی ست، بیا عاشق شو

آسمان زیر پروبال نگاهت آبی ست


شوق پرواز تو رنگی ست، بیا عاشق شو
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 27
  • کل بازدیدها: 197964
1234567890


تنها
دل داده ام بر باد ، بر هر چه باداباد مجنون تر از لیلی ، شیرین تر از فرهاد ای عشق از آتش اصل و نسب داری از تیره ی دودی ، از دودمان باد آب از تو توفان شد ، خاک از تو خاکستر از بوی تو آتش ، در جان باد افتاد هر قصر بی شیرین ، چون بیستون ویران هر کوه بی فرهاد ، کاهی به دست باد هفتاد پشت ما از نسل غم بودند ارث پدر ما را ، اندوه مادرزاد از خاک ما در باد ، بوی تو می آید تنها تو می مانی ، ما می رویم از یاد




 طالع بینی نجومی

 

طالع بینی

در طالع بینی نجومی، برخلاف اختر شناسی که یکی از علوم طبیعی دقیق است تلاش می شود با توجه به وضعیت ستارگان آسمان، اتفاقات، پیش آمدها و حوادث خاکی و زمینی پیشگویی شود. بر این اساس، طالع بینها بر این باورند که چگونگی وضعیت صورتهای فلکی، سیاره ها، خورشید و ماه نسبت به یکدیگر به هنگام تولد هر انسان، پیشگویی در باره خصوصیات روانی و رفتاری و حوادث زندگی آینده او را امکانپذیر می سازد. هزاران سال پیش انسانها، صور فلکی را خداوندان یا اهریمنانی می پنداشتند، که در سیر حوادث خاکی و زمینی، سرنوشت پادشاهان و انسانهای دیگر  مداخله می کردند. به این ترتیب نوعی ستاره پرستی و ستاره باوری در مردم به وجود آمد که بسیاری از معابد و اهرام که امروزه هنوز هم پا برجا هستند، شاهد این باورند. به تدریج این اعتقاد در مردم ایجاد شد که وضعیت خاص ستارگان نسبت به یکدیگر با حوادث و پیشامدهای کاملا خاصی بر روی زمین ارتباط دارند. مثلا از کتیبه های به دست آمده از بابل باستان می دانیم که فرایندهای گوناگون آسمانی با سیر وقوع حوادث و وقایع همزمان زمینی تطابق داشته اند. مردم بعدا نیز از این کتیبه برای پیشگویی استفاده می کردند که البته این پیشگویی ها به ندرت به وقوع می پیوستند. اینگونه بود که به تدریج هنر ستاره خوانی یا طالع بینی نجومی ایجاد شد.

معنا و مفهوم سیاره ها و علایم نجومی دایره البروج برای ما انسانها اغلب به صورتی عجیب و غریب تعریف می شدند. به این ترتیب که مثلا رنگ و صورت ظاهر یک سیاره نفوذ زیادی بر روی اثر و کارکرد آن داشت. سیاره مریخ قرمز رنگ را خدای جنگ نامیدند و سیاره ناهید را با نور دوست داشتنی اش، الاهه عشق نام نهادند. در صورتهای فلکی دایره البروج، حمل خشمگین، تندخو و آتشین مزاج شمرده می شد و میزان، متوازن و آرام.

طالع بینی

اوایل، هنر طالع بینی نجومی تنها به پیشگویی درباره تمام یک سرزمین و یا درباره یک پادشاه بسنده می کرد اما بعدها طالع بینهای نجومی برای تک تک انسانها آنچه را که به اصطلاح طالع نما نامیده می شود تهیه کردند. اساس و مبنای کار آنها وضعیت قرار گرفتن ستارگان در آسمان، در زمان تولد شخص بود. طالع بینی نجومی در سالهای 1400 تا 1650 میلادی در اروپا شکوفایی زیادی را به خود دید. ولی دانش و علوم طبیعی جدید خیلی سریع ستاره باوری را از میان مردم بیرون راند. هنر طالع بینی نجومی هر روز بیشتر نفوذ خود و به خصوص کرسیهای علمی دانشگاهی خود را از دست داد با این وجود در سالهای اخیر باز صحبت بسیاری از طالع بینی نجومی در میان است، مردم زیادی از فالگیرها و طالع بینهای نجومی می خواهند که برای آنها طالع نما تهیه کنند یا لااقل در مجله مورد علاقه خود به دنبال برج مورد علاقه خود می گردند تا ببینند که آیا مثلا در هفته آینده مرد متولد حمل یا زن متولد اسد بخت و اقبال خوبی در شغل خود یا در یافتن شریک زندگی خود دارند یا نه؟

مردم زیادی سرسختانه به این موضوع اعتقاد دارند که مثلا اگر خورشید در زمان تولد آنها در صورت فلکی حمل یا دلو قرار می گرفت زندگی آنان بسیار بهتر از الان بود. مثلا در یک کتاب طالع بینی نجومی توصیف زیر را درباره انسانهای متولد دلو می یابیم:

(بارزترین مشخصه ای که در تمام انسانهای متولد این نشانه نجومی مشترک است سرشت دلسوزانه، دوستانه، مهربانانه و با لطف و مرحمت آنهاست که در همان نگاه اول موجب دوستی می شود و در همه جا امکان برقراری تماس سریع را به وجود می آورد. ولی این سرشت و ماهیت نباید شما را اغفال کند و فکر کنید که متولدین دلو اجازه می دهند که دیگران آنها را هدایت کنند و به آنها فرمان دهند بلکه آنها همیشه می خواهند بر طبق آرزوها، عقاید و نقشه های خودشان زندگی کنند. آنها زور و فشار یا قیومیت را تحت هیچ شرط و وضعیتی نمی پذیرند. متولدین دلو مایلند همه چیز را با وجود همه موانع خود تجربه کنند!)

طالع بینی

این توصیفات آنقدر چاپلوسانه و تملق آمیز است که به طور حتم بسیاری از (متولدین ماه دلو) با میل و اشتیاق آن را مطابق با خصوصیات خود می دانند و لذا این پیشگویی را باور می دارند و گمان می برند که علامت نجومی زمان تولد آنها به درستی شخصیت روانی آنها را بیان می دارد. بدیهی است مساله تولد انسان در زمستان یا تابستان و به عبارت دیگر اینکه او متولد (جدی) یا (سرطان) است، نقش معینی در طالع بینی نجومی بازی می کند. روانشناسان می دانند که نخستین برداشتهای یک نوزاد در شکل دهی وجود و نهاد بعدی او بسیار مهمند بدیهی است که این برداشتها در ماه خرداد کاملا متفاوت از ماه دی یا بهمن است. ولی مسایل موروثی از سوی والدین نیز به همان اندازه اهمیت دارد و این امر می تواند در دو نفر که هر دو متولد جدی هستند کاملا متفاوت باشد.

بنابراین اخترطالع شناسان، خود نیز این پیشگویی را که فرضا تمام ماه دلوی ها یا ماه قوسی ها در یک هفته معین سرنوشتی مشابه یکدیگر دارند، یا دارای خصوصیات روانی تقریبا مشابه یکدیگرند، بسیار ساده انگارانه می دانند. به هر حال این نظر اخترطالع شناسان از نظر مطبوعات مختلف مانعی به حساب نمی آید و آن ها چنین پیشگوییهایی را در مجله های مختلف خود انتشار می دهند.

 




ادامه مطلب ...

موضوع مطلب :


سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:35 عصر ::  نویسنده : امین